Web
Analytics
google.com, pub-1163254861464966, DIRECT, f08c47fec0942fa0

rising_spiritのブログ

思い出深い良い人生を(プラモとエレキと時々自転車)

オレと快のコンパス回そうぜ~♪

 いらっしゃいまっせ~。ようこそ当ブログへ。

 Welcome to my blog.

 

 

 今週もやってまいりました。「はじっこ模型店」オープンの時間です。

 The day has arrived again this week. It is time for the opening of Hajikko Mokei(Models).

 

 グレーなボデーをいつまでも眺めているわけにはいかない。。。

 We can't keep looking at the gray body forever.

 

 ということで、外装関係の部品もいいかげん着手せねばと。

 We need to start manufacturing exterior parts soon.

 

リヤパネルは黒指定なんですけど、ホイルの色に合わせてみました。
The rear panel is designated black, but this time I matched the color of the wheels.

 

 ヘッドライトのリフレクターにはもともと(接着せずに)レンズを嵌めるための穴が開いております。

 The headlight reflector has a hole for the lens to fit into.

 

 穴の大きさに違和感を感じましたのでメッキテープで塞ぎます。

 The size of the hole was uncomfortable, so we plugged it with plating tape.

 

メッキテープを丸く抜いて

 ※レンズの方の(嵌めるための)凸部分は既に削っております

 Convexity of the lens has already been scraped off.

 

 今使っているコンパス。。。つくりはショボいシンプルだけど「なかなかやるな」(笑

 ま、値段も、、、、「なかなか。。。」(爆

 The compass I am using now. The construction is simple, but quite good.

 The price is...

 

ドラパス パンチコンパス ホワイト 9cm 05913

 もう少しリーズナブルなものがホームセンターで売っていたのですが、ある一定の円寸法以下は適用外でしたので。。。

 I found a more reasonable one at a home improvement center, but it was not applicable below a certain circle dimension.

 

 ♪おいで~さあ太陽消えぬまに~

   オレと恋のコンパスまわそうぜ~

 

www.youtube.com

 

 シツレイシマシタ。。。(そのコンパスじゃないって!)

 

 ※レコードバージョンお好みの方は↓コチラ。

www.youtube.com

 

 小さい丸を切り抜くのに打ち抜きによる方法もありますけど、道具持ってないんです。。。(汗

 レザークラフト好きな方ならおなじみかと。

 There is a way to cut out small circles by punching them out, but I don't have the tools. 

 I think leather craft lovers are familiar with this method.

 

サムコス 穴あけポンチ 14 サイズ スチール製 穴あけポンチ 丸円型 革 穴あけ道具 DIY道具 0.5mm 0.8mm 1mm 1.2mm 1.5mm 2mm 2.5mm 3mm 3.5mm 4mm 4.5mm 5mm 6mm 7mm

 同じ大きさの丸を大量に必要とする場合は欲しいところですが、自分はまだそのような場面に遭遇しておりません(今後どうなんだろう?:笑 

 I would like to have it when I need a large number of circles of the same size, but I have not encountered such a situation yet.

 

 ♪おれと~千個の丸をあけようぜ~

 (2番の「おれと~千里の道を歩こうぜ~」ってフレーズ好きだったりします:謎)

 

 

 

 本日もありがとうございました。また次回もよろしく!!

 Thank you again for your help today. I hope to see you again next time.